عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : یک شنبه 25 اسفند 1398
بازدید : 152
نویسنده : seobartar

جزیره بالی

تور بالی : بالی از جزایر کشور اندونزی است و از مراکز مهم گردشگری به شمار میرود. بسیاری معتقدند بالی جزیره خدایان اندونزی است. جزیره کوچکی در بزرگترین مجمع الجزیره جهان و بزرگترین کشور مسلمان دنیا ، اندونزی .

جزیره بالی  یکی از مهمترین جاذبه های اندونزی محسوب می شود . این جزیره دو اقیانوس آرام و هند را به هم پیوند داده است و به دلیل این موقعیت جذاب جغرافیایی از آب و هوای بسیار متفاوتی برخوردار است.

مانند دیگر جزایر کشور اندونزی ، جزیره بالی هم دنیای خودش را دارد.و به واسطه این ویژگی ها از مقاصد محبوب گردشگری جهان به شمار میرود. با ما همراه باشید تا جاذبه های دیدنی بالی را به شما معرفی نماییم .

موقعیت جغرافیایی بالی را در نقشه زیر می توانید مشاهده نمایید .

بالی از محبوب ترین جزایر اندونزی در میان گردشگران است . بالی به قدری مشهور است که گاهی اوقات افراد فکر می کنند بالی پایتخت جایی است .  این جزیره یک فرهنگ باستانی غنی دارد و مردم آن بسیار خون گرم و مهمان نواز هستند.

جمعیت بالی بیش از 3 میلیون نفر است که اکثر مردم آن اندونزیایی هستند .در سالهای اخیر و با پیشرفت صنعت توریست بسیاری از مردم استرالیا و اروپا به این جزیره زیبا مهاجرت کرده اند و در آن زندگی میکنند.

جزیره بالی چه ویژگی هایی دارد ؟

مساحت جزیره بالی حدود 5620 کیلومترمربع است . بالی جزایر آتش فشانی فعال دارد و به این دلیل خاک آن برای کشاورزی بسیار مناسب و حاصلخیز است.مهمترین آتش فشان این منطقه در کوه گودان قراردارد که “مادر کوهها” نامیده میشود.این آتش فشان فعال است و ارتفاع آن بیش از 3000 متر است.

جزیره بالی پستی و بلندی زیادی دارد که پست ترین آنها (KOTA) و بلندترین آن (UBUD) است. چه در شمال و چه جنوب جزیره بالی مناطق حاصلخیز زیادی دارد که برای کشت برنج بسیار مطلوب است.بالی به مزارع برنج پلکانی خود معروف است و جهانگردان زیادی را جذب میکند.

جزیره بالی ویژگی هایی دارد که این منطقه را از سایر نقاط جهان متمایز کرده است.بالی از زیباترین و مشهورترین جزایر اندونزی است که بین جاوه و لومبوک در شرق این منطقه قرار دارد .

فاصله بالی تا جاکارتا با هواپیما 2 ساعت است و از تهران با احتساب توقف در دوحه و کوالالامپور و سنگاپور حدود 15 ساعت است.

جاذبه های بالی

ساختمان معابد و کاخ های عجیب و غریب در کنار جلوه های طبیعی این جزیره را بسیار دیدنی کرده است.

برای صرف غذا در بالی انتخاب های زیادی وجود دارد و تنوع غذایی زیادی برای مسافران فراهم شده .

شبهای روشن و زنده بالی و مناظر غروب در این جزیره تماشاچیان زیادی را به خود جذب میکند.

آتشفشان ها و جنگل ها از دیدنی های جذاب این جزیره هستند.اکثر این کوههای آتش فشانی از ساحل دور نیستند.

استراحتگاههای ساحلی شگفت انگیز و لوکس در هریک ار مناطق بالی وجود دارند.این اقامتگاهها از جمله  کوتا، سمیینیک و جیمباران هستند که اغلب در کنار ساحل واقع شده اند.

بسیاری از نقاط گردشگری بالی در کنار ساحل شرقی و دریاچه های آرام آن قرار دارند.از جمله بهترنی این سواحل سانور،ناسا دوو و ساحل دور افتاده کاندیدوزا هستند.

جزیره بالی اما بیش از همه بابت سنت ها و رسوم این جزیره و برگزاری جشن ها و فستیوال های گوناگون مشهور است.

اگر به سواحل شمالی بالی سفرکنید نقاطی را برای شنا کردن وغواصی میابید که بسیارآرام و دنج است.

خانه های این جزیره بسیار رنگارنگ و بی نظیر است.مرکز جزیره نیز جذابیت های خاص خودش را دارد.

گزدش و کاوش در منطقه باستانی بالی ، دره ها و رودخانه ها بسیار لذت بخش و هیجان انگیز هستند.

علاوه بر اینکه این جزیره دارای سواحل بسیار زیبا برای تفریحات آبی است ، با این حال یک پارک آبی با تمام امکانات در این جزیره برای توریست ها مهیا می باشد.

مطالبی که دیگران دوست دارند


تاریخ : یک شنبه 25 اسفند 1398
بازدید : 146
نویسنده : seobartar

تور آذربایجان Tour of Azerbaijan

تور آذربایجان : آذربایجان یکی از مقاصد مهم گردشگری برای ایرانیان است که هر ساله هموطنان زیادی به آن سفر می کنند .کشور آذربایجان  یکی از همسایگان ایران محسوب می شود که در صنعت گردشگری پیشرفت چشمگیری داشته است . جاذبه های آذربایجان به قدری در دنیا معروف شده اند که توریست های زیادی از سراسر دنیا به این کشور سرازیر می شوند . اگر شما هم قصد دارید در تور ارزان آذربایجان شرکت نمایید بهتر است راهنمای سفر به آذربایجان را مطالعه نمایید .

لازم به ذکر است که مسافران برخی از کشورهای همسایه آذربایجان نظیر ایران می توانند ، سفر به آذربایجان با خودروی شخصی را تجربه نمایند .

تعداد زیادی از مردم ایران هر ساله به صورت شخصی یا با تور آذربایجان به این کشور مسافرت کرده و از جاذبه های گردشگری آن بازدید میکنند .

اما چرا تور آذربایجان؟ چرا ایرانی ها به مسافرت به آذربایجان و باکو علاقه زیادی دارند ؟ فرهنگ و آداب و رسوم مردم آذربایجان بسیار به مردم ایران نزدیک است . علاوه بر این به نزدیکی و هم مرز بودن هم تاثیر بسزای در این امر دارد، حتی ایرانیان معتقدند که کشور آذربایجان برای زندگی مناسب است .

سایت فیکس تراولز تضمین بهترین قیمت تور آذربایجان را به شما عزیزان می دهد. همچنین برای اطلاع از قیمت تور باکو و خرید تور روی لینک مورد نظر کلیک کنید.

نقشه آذربایجان در تصویر زیر را مشاهده می کنید

اکثر سفرها به آذربایجان، به شهر مهم و پر جاذبه آن یعنی باکو است که مقصد بسیاری از گردشگران می باشد.اگر چه هر یک از شهرهای آذربایجان زیبای های خاص خود را دارند ولی اکثر جاذبه ها و تفریحات آذربایجان در شهر رویایی باکو قرار دارد .

فاصله شهر باکو از ایران از راه هوایی 2 ساعت و از راه زمینی نزدیک مرز، 8 ساعت میباشد . در ادامه همراه ما باشید تا مهمترین جاذبه های آذربایجان را با هم مرور کنیم .

پایتخت جمهوری آذربایجان چه شهری است ؟

شهر باکو به عنوان بزرگترین شهر جمهوری آذربایجان و بزرگترین شهر قفقاز به عنوان پایتخت جمهوری آذربایجان لقب دارد. باکو برای زندگی بسیار مناسب می باشد به همین دلیل افراد زیادی خواهان گرفتن اقامت آذربایجان می باشند . در صورتی که قصد مهاجرت به آذربایجان را دارید بهتر است مقاله “شرایط رفتن به باکو و اخذ پناهندگی ” را مطالعه نمایید .

نقشه شهر باکو پایتخت جمهوری آذربایجان

این شهر جمعیتی در حدود 3.5 میلیون نفر جمعیت دارد.

این شهر به عنوان پاریس شرق مطرح می باشد ، این شهر بسیار شهر تمیزی می باشد.

از ویژگیهای مهم این شهر قرار گیری در کرانه دریای خزر می باشد ولی رطوبت بسیار کمی دارد

این شهر با بادهای خنک احاطه شده است و بسیار آب وهوای لذت بخشی دارد.

تور آذربایجان
هرساله تعداد گردشگران زیادی از سرتاسر جهان بخصوص از ایران به این جمهوری و این کشور زیبا و به این شهر زیبا سفر می کنند. گفتنی است که تعداد مهاجرت به آذربایجان هرساله افزایش می یابد .

جاذبه های گردشگری باکو

همانطور که پیش از این ذکر شد مرکز اصلی توریست و گردشگری آذربایجان شهر باکو می باشد . بهتر است قبل از سفر به باکو اطلاعاتی که باید در مورد باکو داشته باشید را از سایت هایی همچون فیکس تراولز مطالعه نمایید .

  • تفریحات باکو

تفریحات باکو به دلیل توریستی بودن این شهر بسیار زیاد است. کافه ها ،رستوران ها، پارک ها و دیگر امکانات تفریحی آماده پذیرایی و خدمات رسانی به تمامی مهمانان و توریست ها می باشند .

البته استفاده از این امکانات نیازمند صرف هزینه هایی می باشد که در مورد آنها در مقاله هزینه های سفر به باکو صحبت شده است . برخی از این تفریحات را در زیر نام می بریم.

  • کافه های باکو
  • شهربازی (Luna Park)
  • متروپارک
  • باغ وحش باکو
  • قوباستان باکو
  • مرکز تفریحی قبالند

مکان های دیدنی باکو

قصر شیروان شاه

در ادامه مکان های دیدنی باکو که باید از آنها دیدن نمایید را نام میبریم . البته زیبایی های باکو به همین خلاصه نمی شود .

  • شهر قدیم باکو
  • قصر شیروان شاه
  • میدان فانتین
  • موزه فرهنگی حیدرعلی اف
  • برج دختر 
  • پل مفاخر

باکو بهتر است یا تفلیس؟

این سوالیست که برای خیلی از افراد مطرح می شود . باید گفت این دو شهر و به طور کلی دو کشور گرجستان و آذربایجان فرهنگ های مشابهی دارند و هر کدام نیز دارای جاذبه های مختص به خود می باشند .

برای سفر به آذربایجان ، ویزای آذربایجان نیاز نیست همچنین گرجستان هم نیاز به ویزا ندارد ولی بقیه موارد لازم برای ورود به کشور آذربایجان بسیار سخت تر از گرجستان است .

باکو و تفلیس

باکو و تفلیس

معرفی کشور آذربایجان

کشور آذربایجان که تا حدود 200 سال پیش متعلق به ایران بود طی  قرارداد ترکمنچای و گلستان به کشور روسیه پیوست و دارای مرز آبی مشترک با کشورهای قزاقزستان و ترکمنستان در کناره دریای کاسپین است.جمهوری آذربایجان کشوری در جنوب شرقی قاره اروپا در منطقه قفقاز در همسایگی کشورهای ایران ، روسیه ، گرجستان ، ارمنستان ، ترکیه قرار دارد.

این کشور از سمت غرب کلا توسط دریای خزر احاطه شده است و دارای سواحل بسیار زیبایی می باشد.

جمهوری آذربایجان با جمعیتی بالغ بر 10 میلیون نفر و مساحتی در حدود 87 هزار کیلومتر مربع بزرگترین کشور منطقه قفقاز می باشد.

دین 95 درصد مردم آذربایجان اسلام است. مردم آذربایجان به زبان های  ترکی آذربایجانی ، روس ، تالشی، کردی و تاتی صحبت میکنند.

بعد از آنکه آذربایجان موفق به استخراج نفت شد و تولید محصولات پتروشیمی گسترش یافت توجه ها به آذربایجان بیشتر شد و اقتصاد محلی رشد چشمگیری کرد.

منطقه قفقاز دارای سرزمین های زیادی می باشد که فقط سه کشور آذربایجان و گرجستان و ارمنستان به عنوان کشور مستقل شناخته می شوند.

بقیه سرزمین های قفقاز به عنوان ایالت های خود مختار زیر نظر فدراسیون روسیه شناخته می شوند. تاریخ استقلال جمهوری آذربایجان در سال 18 اکتبر 1991 از شوروی سابق می باشد.

مطالبی که دیگران دوست دارند


تاریخ : یک شنبه 25 اسفند 1398
بازدید : 158
نویسنده : seobartar

تفریحات تور تفلیس

بسیاری از توریست ها علاقمند به تفریحات موجود درتفلیس می باشند .  ایرانیان زیادی هر ساله تعطیلات عید را به تفلیس گرجستان می روند . تور های نوروزی گرجستان طرفداران زیادی در ایران و جهان دارد . در ادامه به برخی از تفریحات رایج تفلیس اشاره می کنیم .

پارک آبی تفلیس

پارک آبی تفلیس دارای امکانات بسیار زیادی بوده و کمتر توریستی پیدا می شود که به این شهر برود ولی از پارک ابی آن چشم پوشی کند.

پارک آبی

پارک آبی

جشنواره های سالانه تفلیس

در شهرها و کشورهای مختلف فستیوالهای گوناگونی انجام می شود. کشور گرجستان و شهر تفلیس نیز میزبان جشنواره های گوناگونی می باشد . شرکت در چنین برنامه هایی یکی از بهترین کارها برای انجام  در تفلیس می باشد .

جاذبه ها تفلیس گرجستان

حمام های گوگردی تفلیس

حمام های گوگردی تفلیس فقط حمام عمومی ساده ای هستند که بسیاری از مردم محلی آن را دوست دارند. منحصر به فرد بودنش در ترکیب آب نیست. گرم و اشباع شده با گوگرد و سایر مواد معدنی، و از زیر زمین به صورت خود جوش فوران می کند . تفلیس دارای جریانهای بسیاری از آب سولفور است – به همین دلیل بوی تخم مرغ های فاسد را می توان تقریبا در هر نقطه ای از شهر حس کرد.

تفلیس، درست مثل بقیه گرجستان، دارای گرمایش مرکزی و سیستم آب گرم نیست. بعضی از بخاری ها با استفاده از گاز یا برق کار می کنند، در حالیکه ساکنان ثروتمند به سیستم های گرمای مستقل گاز متکی هستند. به همین علت صرف زمان زیادی در حمام  چندان دور از انتظار نیست .

کلیسای گرگتی

یکی از زیباترین مکان های دیدنی در تفلیس که آنرا بهشت تفلیس هم می گویند این کلیسای زیبا در قرن ششم ساخته شده است و قرار گرفتن آن در بالای کوه لذت دیدن دشت و کوه های اطراف را به همراه دارد .

صومعه جواری

این صومعه در شرق تفلیس واقع شده است قرار گرفتن صومعه در بین دو رودخانه باعث شده است این مکان زیبا واقعا لذت بخش و منحصر بفرد باشد .

معبد سامتاورو

ساخته شده در قرن چهارم توسط پادشاه میریان و در قرن یازدهم مورد بازسازی قرار گرفته است طبیعت زیبا و فوق العاده اطراف معبد باعث زیبایی دوچندان آن شده است .

معبد سامتاورو

 شهر بازی متاتسمیندا :

این شهر بازی با چرخ فلکی غول آسا بر روی تپه ای زیبا قرار گرفته است یک ترن هوایی بزرگ دارد

مجسمه کارتلیس دادا

مجسمه مجسمه ای بزرگ و تاریخی بر روی بر روی ثپه سولولاکی قرار دارد و به مادر گرجستان معروف است بزرگی آن به اندازه ای است که از داخل شهر نیز به راحتی دیده می شود .

پل صلح

پلی دیدنی و جالب که دو قسمت مدرن و کلاسیک تفلیس را به هم متصل می کند  پل صلح در شب دیدنی و تماشایی تر است .

تور های تفلیس آبان ماه و تور تفلیس آذر ماه و تمامی فصول سال در  سایت فیکس تراولز موجود می باشد.

تور لحظه آخری تفلیس اسفند ماه 98

تور تفلیس فروردین ماه 99

تور تفلیس  اسفند98

و تور تفلیس نوروز 99

تور های ویژه تفلیس در  سایت فیکس تراولز از تور های  آژانسهای معتبر کشور می باشد . و هر  آژانسی که اعتبار  مجوز بندب  و یا بند الف را دارد می تواند در  سایت تور  ثبت نام و اجازه فعالیت داده شود.

مطالبی که دیگران دوست دارند


به وبلاگ من خوش آمدید


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

RSS

Powered By
loxblog.Com